Monday, May 24, 2010

Sukarelawan Jabatan Pertahanan Awam

Aper tu sukarelwan JPAM?rmai yg xtaw ape fngsi Jabatan Pertahanan Awam..aku nak cte leh la skit2..aku sbnrnye bru join jd sukarelawan tok JPAM nie..bru je aku tmt Latihan Asas 7-8 Mei yg lalu..wlaupun 3 hari 2 malam je,tp menyakitkn spjg aku camping di Sg Pertak..Hbs Kdua2 tpk tgn aku melecet trok sbb kne bumping kat ats jln tar tgh pns2..mcm2 lg aku kne..tp nsb baik aku leh thn lg..korang msti tertnye2 npe aku join pasukan nie..cte smple je..aku memg mnt msok psukn uniform tp ats sbb yg aku sndri xleh elak..aku sush nak lps msok mne2 pasukan..alhmdulilah dpt jgk aku msok jd Sukarelawan JPAM nie..mgkn rezeki aku kt snie..tjuan aku msok JPAM ialah aku ske tlg org,so aku msok psukn nie sbb nk berbakti pd rkyt,bgsa dn ngara..tp mcm2 aku hadapi spjg aku berkhdmt dlm pskn nie..kne ejek..kne ktuk..kdg2 aku cm dh pts ase nak troskn ..tp nsb baek aku xpts ase..balik pd cte JPAM..ape fngsi psukn nie..psukn nie sbnrnye bwh Kementerian Dlm Negeri..JPA adlh psukn sokongan n jgk polis binatang..klkr kn..2 la realitinye..mcm2 aku blja spjg aku lthn..antranye cpr,mlwn kbkrn,ikatan..mcm2 lg ilmu2 pertahanan awam lg aku blja..skrg aku tgh latihan lanjutan..and aku xtaw nak pilih krsus ape..aku ase nk amik kursus ambulans..dh lme trign nk bwk ambulans..hehe..byk pengalamn lg yg aku lalui..selain best dpt gk dpt knl ngn kwn2 bru..2 je yg aku leh cte..haha..apepon thnx kpd korg yg telah buang mse bce blog trbru ak nie..haha.ok daa..

No comments:

Post a Comment

About Me